We move you forward

  

DINA Logistics – DIENSTVERLENING t.e.m. 19 April 2020

De Belgische overheid heeft de maatregelen m.b.t. de bestrijding van het Corona virus verlengt t.e.m. 19 april 2020, met mogelijks daarna nog een verlenging van 2 weken.

Bij DINA Logistics, als bedrijf in de prioritaire sector, werken wij verder, zij het onder zeer strikte veiligheid en hygiëne maatregelen en met een aangepaste bezetting in onze depots.

Al onze medewerkers, chauffeurs en partners hebben zich geëngageerd naar onze vernieuwde ‘code-of-conduct’ en onze extra covid-19 maatregelen. Wij zetten zie hier nogmaals op een rij.

 

Wat mag u van ons verwachten in deze periode?

Ons doel is meervoudig:

  1. Wij willen zowel de gezondheid van onze klanten, onze medewerkers, onze partners als onze eigen gezondheid beschermen, en anderzijds willen wij een verdere uitbraak in België helpen beperken.
  2. Tegelijk nemen we ook de nodige maatregelen om de continuïteit van onze distributie en transport services zo goed mogelijk te bewaken en te bewaren. Hierbij verlenen wij voorrang aan transporten voor cruciale sectoren en essentiële diensten.

Heel wat instanties, bedrijven en tehuizen zijn namelijk gebaat bij een doorlopende distributieverlening door DINA Logistics en haar partners.


Daarom streven wij ook naar een gezonde balans van deze doelstellingen

 

Welke extra maatregelen hebben wij genomen?

  • Al onze medewerkers, chauffeurs en partners zijn uitvoerig op de hoogte gebracht van de extra veiligheids- en hygiënemaatregelen die zijn opgelegd door de overheid.
  • Onze directie, management en customer service team werken zoveel mogelijk van thuis uit. Dit kan echter leiden tot langere wachttijden bij telefonische vragen.
    U kan hen het gemakkelijkst per mail bereiken op de gekende mail adressen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Wij maken voorlopig geen afspraken bij ons op het bedrijf.
  • Tot nader order en vanwege de risico’s zijn werkplekbezorgingen niet mogelijk.
  • Onze chauffeurs zullen tijdens deze periode zelf op de afleverbonnen de naam en voornaam van de persoon die de goederen in ontvangst neemt, vermelden. Zij zullen niets in de handen van de ontvanger geven en daarom worden er ook geen leverbonnen ondertekend. Zij nemen geen enkel risico en zullen de ‘social distance’ regel respecteren.
  • Indien goederen niet bezorgd kunnen worden, dan worden deze na 2 tot 5 dagen aan u geretourneerd. Dit om opstapeling van goederen op onze depots te voorkomen, maar ook om u in de gelegenheid te stellen deze goederen te herbestemmen.
  • Vanwege de diverse maatregelen die de bedrijven hebben genomen zijn laad- en lostijden langer dan gebruikelijk en kunnen dus vertragingen optreden.

 

Welke impact heeft dit voor u? 

Tot hiertoe hebben wij alle distributieroutes kunnen uitvoeren. Echter houden wij rekening dat bij het uitvallen van medewerkers, een terugval van volumes of omwille van externe en dwingende bijkomende maatregelen, dit kan leiden tot capaciteitsproblemen in de distributie.
Mogelijks zijn wij dan genoodzaakt om onze distributieservices verder aan te passen.

Wij blijven dit dagelijks nauwkeurig opvolgen en in geval wij verdere aanpassingen moeten nemen, zullen wij u tijdig op de hoogte brengen.

Hoe kan u bijdragen aan onze continuïteit naar cruciale sectoren en essentiële diensten?

De transport en logistieke sector wordt door de overheid beschouwd als dusdanig cruciaal en essentieel.
Wij hebben dan ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid om bedrijven en instanties die baat hebben bij een doorlopende distributieverlening zo optimaal mogelijk te bedienen.

 Ook u als klant kan aan deze continuïteit en prioritaire leveringen bijdragen door:

  • Te controleren en duidelijk te communiceren of en wanneer uw klanten aanwezig zijn. Dit om onnodige ritten en ‘stops’ te vermijden en zo onnodige extra kosten te maken.
  • Onze betalingsafspraken conform na te komen en facturen tijdig te betalen.
  • Indien u om uitzonderlijke reden onze bedrijven betreedt (na onze goedkeuring) verzoeken we dat u de veiligheids-en gezondheidsinstructies strikt naleeft. Indien u ziekteverschijnselen vertoont, rekenen wij er op dat u niet naar ons bedrijf komt.

 

Hoe lang gelden deze maatregelen?

Deze maatregelen zijn momenteel van toepassing tot en met zondag 19 april. We hopen dat onze dienstverlening vanaf maandag 20 april weer voor de volle honderd procent ter uwer beschikking kan staan. Indien dit niet het geval zou zijn, zullen we dit tijdig communiceren.

We hopen en rekenen op uw begrip, we beseffen dat deze maatregelen drastisch zijn. We moeten samen onze verantwoordelijkheid opnemen.

We wensen u een goede gezondheid, wees en blijf voorzichtig.

 

DINA Logistics TEAM

 

 

DINA Logistics – Prolongations des services jusqu'à et y compris 19 avril 2020


Le gouvernement belge a étendu les mesures de lutte contre le virus Corona jusqu’au 19 avril 2020, avec une prolongation supplémentaire possible de 2 semaines par la suite.
Chez DINA Logistics, en tant qu'entreprise du secteur prioritaire, nous continuons à travailler, sous des mesures de sécurité et d'hygiène très strictes et avec un personnel approprié dans chacun de nos dépôts.
Tous nos employés, chauffeurs et partenaires se sont engagés à respecter notre `` code de conduite '' maintenant renouvelé et nos mesures ‘extra-covid-19’. Nous les listons ici à nouveau.

Que pouvez-vous attendre de nous pendant cette période?

Notre objectif est multiple:

  1. Nous voulons protéger la santé de nos clients, de nos employés, de nos partenaires
    et notre propre santé, et d'autre part, aussi contribuer à limiter la propagation de cette épidémie en Belgique.
  2. Dans le même temps, nous prenons également les mesures nécessaires pour
    surveiller et maintenir la continuité de nos services de distribution et de transport de la meilleure façon possible. Nous accordons la priorité aux transports pour les secteurs cruciaux et les services essentiels.

De nombreuses organisations, entreprises et foyers bénéficient d'une distribution continue par DINA Logistics et ses partenaires.
C'est pourquoi nous nous efforçons également de trouver un équilibre sain entre ces objectifs.

Quelles mesures supplémentaires avons-nous prises?

  • Tous nos employés, chauffeurs et partenaires ont été largement informés des mesures supplémentaires de sécurité et d'hygiène imposées par le gouvernement.
  • Notre équipe de gestion et de service à la clientèle travaille autant que possible à domicile. Cependant, cela peut entraîner des délais d'attente plus longs pour les demandes téléphoniques. Il est plus facile de les contacter par mail aux adresses mail connues: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. et Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • il n’est pas possible de prendre rendez-vous avec nous dans l'entreprise pour le moment.
  • Jusqu'à nouvel ordre et en raison des risques, les livraisons sur le lieu de travail/à l intérieur des entreprises ne sont pas possibles. Pendant cette période, nos chauffeurs indiqueront eux-mêmes sur les bons de livraison le nom et prénom de la personne qui reçoit la marchandise. Ils ne remettront rien entre les mains du destinataire et donc aucun bon de livraison n'est signé. Ils ne prendront aucun risque et respecteront la règle de la «distance sociale».
  • Si les marchandises ne peuvent pas être livrées, elles vous seront retournées après 2 à 5 jours. Ceci afin d'empêcher l'accumulation de marchandises dans nos dépôts, mais aussi de vous donner la possibilité de rediriger ces marchandises.
  • En raison des différentes mesures prises par les entreprises, les temps de chargement et de déchargement sont plus longs que d'habitude et des retards peuvent donc survenir.

  

Quel impact cela at-il pour vous ?

Jusqu'à présent, nous avons pu réaliser normalement la distribution dans toutes les régions. Cependant, nous devons tenir compte du fait qu'en cas d'arrêt maladie éventuel d’ employés, d’une baisse des volumes ou de mesures supplémentaires externes et contraignantes, ceci pourrait entraîner des problèmes de capacité de notre distribution.
Nous pourrons alors être amenés à revoir nos services de distribution sur certaines régions.
Nous continuons à surveiller cela de près chaque jour et au cas où nous aurions besoin de faire d'autres ajustements, nous vous en informerons à temps.

 

Comment pouvez-vous contribuer à la bonne continuité  des secteurs cruciaux et des services essentiels?
Le gouvernement considère que le secteur des transports et de la logistique est crucial et essentiel.
Nous avons donc la responsabilité sociale de servir de manière optimale les entreprises et les organisations qui fonctionnent normalement avec une distribution continue.

En tant que client, vous pouvez également contribuer à cette continuité et à ces livraisons prioritaires :

  • Vérifiez et communiquez clairement si et quand vos destinataires sont présents. Ceci afin d'éviter des trajets et des "arrêts" inutiles et donc d'engager des coûts supplémentaires inutiles.
  • Respectez les conditions de paiement comme convenus et effectuer le paiement des factures à temps.
  • Si vous entrez dans nos sociétés pour une raison exceptionnelle (après notre approbation), nous vous demandons de respecter strictement les consignes de santé et de sécurité. Si vous présentez des symptômes de maladie, nous comptons sur vous pour ne pas venir dans notre entreprise.

 

Combien de temps durent ces mesures?
Ces mesures s'appliquent actuellement jusqu'au dimanche 19 avril. Nous espérons que nos services seront à nouveau disponibles à 100% à partir du lundi 20 avril. Si ce n'est pas le cas, nous vous en informerons en temps opportun.
Nous espérons et comptons sur votre compréhension et nous réalisons que ces mesures sont drastiques mais nous devons assumer nos responsabilités ensemble.
Nous vous souhaitons une bonne santé, soyez prudent.

 

DINA Logistics TEAM

We move you forward


Het is onze missie uw logistiek te innoveren, uw business te stimuleren en uw gemeenschappelijke groei te activeren.

Dimitry De Koker
Creatief Exclusief Ondernemer


Dina Logistics Industrielaan 11 B-1740 Ternat België T +32 2 532 34 22 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. BE 0892.078.613