We move you forward

  

DINA Logistics - COVID-19 dienstverlening

Bij DINA Logistics, als bedrijf in de prioritaire sector, werken wij verder, zij het onder zeer strikte veiligheid en hygiëne maatregelen en met een aangepaste bezetting in onze depots.
Al onze medewerkers, chauffeurs en partners hebben zich geëngageerd naar onze ‘code-of-conduct’ en onze extra covid-19 maatregelen. Wij zetten zie hier nogmaals op een rij.

 

Wat mag u van ons verwachten in deze periode?

Ons doel is meervoudig:

  1. Wij willen zowel de gezondheid van onze klanten, onze medewerkers, onze partners als onze eigen gezondheid beschermen, en anderzijds willen wij een verdere uitbraak in België helpen beperken.
  2. Tegelijk nemen we ook de nodige maatregelen om de continuïteit van onze distributie en transport services zo goed mogelijk te bewaken en te bewaren. Hierbij verlenen wij voorrang aan transporten voor cruciale sectoren en essentiële diensten.

Heel wat instanties, bedrijven en tehuizen zijn namelijk gebaat bij een doorlopende distributieverlening door DINA Logistics en haar partners.


Daarom streven wij ook naar een gezonde balans van deze doelstellingen

Welke extra maatregelen hebben wij genomen?

  • Al onze medewerkers, chauffeurs en partners zijn uitvoerig op de hoogte gebracht van de extra veiligheids- en hygiënemaatregelen die zijn opgelegd door de overheid.
  • Wij trachten in de mate van het mogelijke onze medewerkers zoveel mogelijk van thuis uit te laten werken. Dit kan echter leiden tot langere wachttijden bij telefonische vragen.
    U kan hen het gemakkelijkst per mail bereiken op de gekende mail adressen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Wij maken voorlopig geen afspraken bij ons op het bedrijf.
  • Tot nader order en vanwege de risico’s zijn werkplekbezorgingen niet mogelijk.
  • Onze chauffeurs zullen tijdens deze periode zelf op de afleverbonnen de naam en voornaam van de persoon die de goederen in ontvangst neemt, vermelden. Zij zullen niets in de handen van de ontvanger geven en daarom worden er ook geen leverbonnen ondertekend. Zij nemen geen enkel risico en zullen de ‘social distance’ regel respecteren.
  • Indien goederen niet bezorgd kunnen worden, dan worden deze na 2 tot 5 dagen aan u geretourneerd. Dit om opstapeling van goederen op onze depots te voorkomen, maar ook om u in de gelegenheid te stellen deze goederen te herbestemmen.
  • Vanwege de diverse maatregelen die de bedrijven hebben genomen zijn laad- en lostijden langer dan gebruikelijk en kunnen dus vertragingen optreden.

 

Welke impact heeft dit voor u? 

Tot hiertoe hebben wij alle distributieroutes kunnen uitvoeren. Echter houden wij rekening dat bij het uitvallen van medewerkers, een terugval van volumes of omwille van externe en dwingende bijkomende maatregelen, dit kan leiden tot capaciteitsproblemen in de distributie.
Mogelijks zijn wij dan genoodzaakt om onze distributieservices verder aan te passen.

Wij blijven dit dagelijks nauwkeurig opvolgen en in geval wij verdere aanpassingen moeten nemen, zullen wij u tijdig op de hoogte brengen.

Hoe kan u bijdragen aan onze continuïteit naar cruciale sectoren en essentiële diensten?

De transport en logistieke sector wordt door de overheid beschouwd als dusdanig cruciaal en essentieel.
Wij hebben dan ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid om bedrijven en instanties die baat hebben bij een doorlopende distributieverlening zo optimaal mogelijk te bedienen.

 Ook u als klant kan aan deze continuïteit en prioritaire leveringen bijdragen door:

  • Te controleren en duidelijk te communiceren of en wanneer uw klanten aanwezig zijn. Dit om onnodige ritten en ‘stops’ te vermijden en zo onnodige extra kosten te maken.
  • Onze betalingsafspraken conform na te komen en facturen tijdig te betalen.
  • Indien u om uitzonderlijke reden onze bedrijven betreedt (na onze goedkeuring) verzoeken we dat u de veiligheids-en gezondheidsinstructies strikt naleeft. Indien u ziekteverschijnselen vertoont, rekenen wij er op dat u niet naar ons bedrijf komt.

 

Hoe lang gelden deze maatregelen?

Deze maatregelen zijn van toepassing zolang het virus niet verslagen is. Bij DINA Logistics stellen wij alles in het werk om onze taak als logistieke dienst verlener op de meest efficiënte manier te organiseren zodat onze klanten, partners en hun klanten een minimum aan impact zullen ervaren van de nieuwe maatregelen.

We hopen en rekenen op uw begrip, we beseffen dat deze maatregelen drastisch zijn. We moeten samen onze verantwoordelijkheid opnemen.

We wensen u een goede gezondheid, wees en blijf voorzichtig.

 

We move you forward


Het is onze missie uw logistiek te innoveren, uw business te stimuleren en uw gemeenschappelijke groei te activeren.

Dimitry De Koker
Creatief Exclusief Ondernemer


Dina Logistics Industrielaan 11 B-1740 Ternat België T +32 2 532 34 22 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. BE 0892.078.613